الخميس، 13 مارس 2014

تعاطفا مع غزة

هل يسير العالم الافتراضي نحو التنصت الشامل؟

هل يسير العالم الافتراضي نحو التنصت الشامل؟

أظهرت دراسة أجرتها وحدة ConsumerLab التابعة لشركة "إريكسون" أن 90 % من مستخدمي الإنترنت قلقون من مشكلات الأمان على الشبكة. ورغم أن جميعهم تقريبا يكشفون بيانات شخصية حقيقية عند التسجيل، فإن عددا قليلا منهم مستعدون للإدلاء بوجهات نظرهم على الإنترنت.    وأصبح الإنترنت والهاتف المحمول وسيلة أساسية للاتصال والعمل والترفيه لأكثر من أربعة مليارات ونصف المليار شخص في العالم، فيما تعد حماية البيانات الشخصية من أكثر قضايا الأمان في الشبكات حيوية. وأعرب 59 % ممن شملتهم الدراسة عن قلقهم من التنصت المحتمل على البيانات الشخصية، و56 % من مشكلات سرية المعلومات المرسلة. وأكد 48 % أنهم قد يعيدون النظر في تقديم بياناتهم الشخصية على الإنترنت إذا ما علموا أن هذه البيانات متاحة للغير. أسانج: الأجهزة الخاصة ستتمكن من التنصت على أي شخص على الأرض قريبا اعتبر مؤسس موقع "ويكيليكس" الذائع الصيت جوليان أسانج أن وكالة الأمن القومي الأمريكية والمخابرات البريطانية ستتمكن بعد بضعة أعوام من مراقبة أي شخص على الأرض. وقال أسانج إن إمكانية التنصت العالمي ستتوفر لدى الأجهزة الخاصة في المستقبل القريب، لأن إمكانياتها تتضاعف كل عام ونصف العام. وأضاف أنه يجري تطوير تكنولوجيا خاصة تتيح التنصت على أي من سكان الأرض ومراقبة سلوكياتهم. وتابع قائلا إن العالم يسير نحو مجتمع شمولي، ليس بروح ستالين أو بول بوت، وإنما شمولي بمعنى التنصت الشامل. المصدر: RT + "روسيسكايا غازيتا" + BCM.ru 

http://arabic.rt.com/news/665939/ :روسيا اليوم

مصر التي تقاس فيها الحرية بعدد الميكروفونات للمعارض ؟

10 Predictions for Social Media and Digital in 2014











 social media and digital can be a risky game, with trends often 
coming from left-field, and hence being extremely difficult to predict. But as a wise man once said, "Screw it - let's do it!"
10. Twitter goes (really) mainstream.
Marketing people know all about Twitter, but what about your uncle, your co-worker, your girlfriend or boyfriend? Truth be told, I'd say less than 10% of people in Australia activelyuse Twitter. That's going to change dramatically this year. We saw this prediction come to fruition at the Oscars, where 19.1 million Oscars-related tweets were posted, and these were viewed by over . Famously, host Ellen Degeneres' epic star-filled selfie, posted to Twitter during the Oscars, is now the most retweeted tweet of all time, with over 3 million retweets. It has also spawned a bunch of parody selfies. If you're not yet on Twitter, you should go ahead and sign up and see if your name is still available as a handle e.g.@FrancisMcCarthy
9. The social media conversation will shift away from the ROI debate.
Business owners will begin to recognise that social media is a communications channel and branding mechanism, not solely a vehicle in which you can say, "If I put $X into this machine, how many dollars will it spit out?" (A phrase which I have actually heard people say).
Let's say you are the head of marketing for Balmain Brewing Company, who have recently taken out a billboard on Victoria Rd in Sydney. Does Mr Balmain Beer say to the sales rep, "Ok, I'll take the billboard, as long as you can tell me exactly how many cases of beer we will sell within 1 hour of people seeing this billboard?" For sure, he will want to see some indications that the billboard will eventually influence sales, but he will also understand that they can generate significant exposure for their brand to an audience that may not have otherwise heard of their beer. And maybe next time they are choosing a beer in a shop, Balmain's ad might ring a bell and they decide to give it a shot.
In this sense, social media for brands is not too different. If your content and your communication with your audience is entertaining, valuable, informative, possibly even clever, then your brand will win some space in your prospective customer's mind and allow you to have a continuing dialogue with them that could eventually influence their choice of product towards you. If not, you at least have the opportunity to ask and answer questions via social media, and update your audience on your latest news, products and initiatives.
Gary Vaynerchuk has elequently expanded on how brands can add value by creating compelling social media content in his new book, Jab, Jab, Jab, Right Hook.
8. People will further integrate their social and business lives.
The rule of thumb with online personas has historically been to keep work and personal life separate. While this will likely always hold true to some degree, I believe that the trend is towards people being more open with their personal interests and sharing this online.
7. Mobile apps for app's sake will lose their appeal.
Contrary to popular belief, you don't have to have a mobile app. Depending on your product or service, it can be more useful to have a mobile-friendly website or responsive design that optimises your site for all screens, rather than building a mobile app that no one uses. So many businesses fall prey to spending money on an app with poor utility and uptake, meanwhile their mobile website is offering a poor experience to hundreds or thousands of visitors every day.
6. Content overload will only increase.
The rush to produce content will continue in earnest, with individuals and corporates alike growing more familiar with the process and benefits of content marketing. This will lead initially to content overload like we've never seen before, which will then trigger people to take the time to curate who they're following and cull accounts that are not delivering value. If you're going to create content, you may as well invest the time and resources to make it outstanding, otherwise your message will be lost in the sea of noise.
5. Outsourcing social media will become the norm.
Social media marketing is becoming more and more precise, and the field requires increasingly specific knowledge and skills. Specialist social media agencies will be springing up all over the place, and their expertise in this niche will be a compelling offering for those looking for how they can best manage their social media presence.
4. News media will find new ways to monetize online content.
Advertising revenue for traditional news organizations has plummeted in recent years as budgets have shifted from print to digital, and news publishers have scrambled to find ways to charge for online content. I do not believe there is much of a future in the current paywall strategies being employed by News Corp and Fairfax. Their current paywalls essentially offer a limited amount of free content, then ask you to pay for unrestricted access or what they have loosely categorised as premium content. My question to you is, are you currently paying a subscription fee to access news online from sites such as the SMH, Daily Telegraph, News.com.au, or the Australian? Probably not. Most people are able to access more news than they can handle for free by surfing a handful of sites, so the paywall strategy as it is currently constructed is up against it from day one. I would envisage that the future lies moreso in niche, premium publications such as Grantland.com which invests heavily in long-form content from top writers in the world of sports and pop culture, and monetises through products such as the Grantland Quarterlyintegrated sponsorships, and sponsorships around events.
3. Non-techy people will start to become techy
It's crucial that you begin to learn at least the basics of social media, the internet, and the Google Machine. I don't need a career counsellor's badge to inform you that digital skills are becoming increasingly important in the employment marketplace, let alone the business world. I met a guy at a New Year's Eve party who is not from my generation. He impressed me with his enthusiasm for connecting with and learning from people that were younger than him, specifically when it came to online marketing. He runs a traditional earth moving business in a part of New Zealand you've probably never heard of. Learn some things about the internet, marketing and social media this year. You no longer have an excuse. Oh, and if you happen to be in marketing, get ready.
2. Visuals will become a priority
On all social media, visuals are becoming increasingly important. Twitter has recently introduced photos and videos to your feed, whereas previously you needed to click to display an image. This is an important move for Twitter as they look to enhance their attractiveness to advertisers. The importance of images will become more pronounced in 2014, and this will be reflected in the amount of time and resources that businesses invest into creating their own custom images and messaging, rather than relying on stock images and the like. Images and video should be viewed as opportunities to create vastly more engaging content which help to differentiate you from your competitors.
1. Personal blogs will become a thing.
Having chipped away at my blog for a few years now, I can say from experience that this has been a while coming. I'm a huge advocate for professionals, entrepreneurs, employees and people of all persuasions to have their own blog of some description. From a personal branding perspective, the benefits are immense: you can express your views to an unlimited audience, demonstrate your expertise in one or several areas, and outline your current projects and give people a means to connect with you on a platform that you own. I could go on for days about this, but suffice to say I think this could be the year that people come to the realisation that a personal website / blog is a must. Remember, you ain't cool unless you have a blog.
If you liked this post, then please share it with all of your mates!
You should follow me on Twitter @FrancisMcCarthy

تجارب القمر الصناعي المصري تبدأ في قاعدة "بايكونور" لإطلاق الصواريخ

تجارب القمر الصناعي المصري تبدأ في قاعدة

أورد المكتب الصحفي لوكالة "روسكوسموس" الفضائية الفيدرالية الروسية اليوم الخميس أن التجارب الكهربائية لقمر "إدجيبتسات" (القمر المصري) الصناعي المخصص لإجراء عمليات سبر سطح الأرض بدأت في جناح التجارب وأعمال التركيب لإحدى منصات الإطلاق بقاعدة "بايكونور" الفضائية لإطلاق الصواريخ. يقول تقرير المكتب الصحفي إن عمليات توصيل منظومات القمر الصناعي المصري تجري بالتزامن مع أعمال ينفذها مختصون على صاروخ "سويوز-أو" المخصص لإيصال "إدجيبتسات" إلى مداره في الفضاء. ومن المخطط له ان تجري عملية إطلاق الصاروخ المذكور يوم 16 أبريل/نيسان المقبل. تم تصميم وإنتاج القمر الصناعي المصري في شركة "إنيرغيا" الروسية للصناعات الفضائية. وستمكن الأجهزة المركبة عليه من الحصول على صور للارض ملونة بدقة التمييز حتى متر واحد. سيدور هذا القمر الصناعي في مداره حول الأرض على ارتفاع 700 كيلومتر بشكل متزامن مع دوران الأرض اليومي. وسيعمل القمر الصناعي المصري خلال ما لا يقل عن 11 عاما. المصدر: RT + وكالة "إنترفاكس"

http://arabic.rt.com/news/667159/ :روسيا اليوم

دراسة: السماح للعاملين باستخدام شبكات التواصل الاجتماعي يزيد إنتاجية العمل

دراسة: السماح للعاملين باستخدام شبكات التواصل الاجتماعي يزيد إنتاجية العمل

أصدرت "جمعية علم النفس التنظيمي والصناعي" الأمريكية دراسة حول أثر استخدام الموظفين لشبكات التواصل الاجتماعي خلال ساعات العمل. وتبين أن السماح للموظفين بعدة استراحات قصيرة من "التواصل الاجتماعي" خلال ساعات العمل، يزيد إنتاجية العمل.

واستخدم القائمون على الدراسة عينة من 72 موظفاً سمح لهم باستخدام هواتفهم الذكية أثناء العمل، وذلك بعد تزويدها ببرنامج يقيس المدة الزمنية التي يقضونها في استخدامه. ويتم تصنيف استخدام الهاتف إلى ثلاث فئات (تسلية، تواصل اجتماعي، استخدام شخصي ومعلوماتي). وأظهرت نتائج الدراسة أن قضاء الاستراحات في "التواصل الاجتماعي" يترك أثراً أكثر إيجابية مما تتركه فئتا "التسلية" و"الاستخدام الشخصي"،

ويظهر الأثر الإيجابي من خلال تحسن مزاج الموظف وزيادة قدرته الإنتاجية. وبالمقابل يؤكد أحد واضعي الدراسة الدكتور "سويول كيم"، أن قضاء الكثير من الوقت على شبكات التواصل الاجتماعي سيترك أثراً سلبياً بلا شك،

ومجموع الاستراحات القصيرة للتواصل الاجتماعي خلال يوم العمل يجب ألا يتجاوز 20 إلى 25 دقيقة

. المصدر: RT + "ماشابل"

http://arabic.rt.com/news/656679/ :روسيا اليوم

ماهي أكثر المواضيع شعبية علي الشبكات الاجتماعية؟ صديق الحكيم


“ناشونال جيوغرافيك” تبث مباشرة من ما وراء حدود الغلاف الجوي

ngad

تستعد قناة “ناشونال جيوغرافيك” لبث من الفضاء على الهواء مباشرة، وذلك من محطة الفضاء الدولية التي تقع على مسافة 250 ميل فوق سطح الأرض وتسير بسرعة 4.9 كيلومتر في الثانية الواحدة.
وأوضحت “ناشونال جيوغرافيك أبوظبي” أن البث المباشر، سيتم على شاشتها، لمدة ساعتان ضمن برنامج خاص بداية من يوم 15 مارس الجاري، وهو البث الذي سيتاح للمشاهدين بالشرق الأوسط في الرابعة صباحا بتوقيت الإمارات العربية المتحدة.
وأشارت “ناشونال جيوغرافيك” إلى أن البرنامج سيأخذ المشاهدين في رحلة حول العالم خلال ساعتين من الزمن، وذلك نظراً لسرعة محطة الفضاء الدولية، والتي تدور حول الأرض دورة كاملة كل 90 دقيقة.
وسيعرض البرنامج لقطات تحمل المشاهدين إلى داخل محطة الفضاء الدولية إضافة إلى وحدة المراقبة في وكالة ناسا، كما سيتضمن حوارات مع رواد محطة الفضاء الدولية ريك ماستراشيو وكويتشي واكاتا، بينما يتواصل معهما رائد الفضاء مايك ماسيمينو، المشهور بإصلاح تلسكوب هابل، على الهواء مباشرة من هيوستن.
وسيقدم رائدا الفضاء ماستراشيو وواكاتا للمشاهدين جولة سياحية كاملة توضح للمشاهدين كيف يعيشون لعدة أشهر في ظروف شبه انعدام الجاذبية، وما يلزم لضمان سير العمل في هذه المدينة الطائرة، كما سيشرح لهم كيف ينام رواد المحطة الدولية رأسا على عقب، وكيف يتمتعون باللياقة ويحافظون على نظافتهم الشخصية.
وسيتابع المشاهدين كذلك تفاصيل عمليات السير في الفضاء الأخيرة لتبديل نظام التبريد، كما سيستعرض البرنامج تجارب لم يسبق بثها من قبل، والتي توضح نتائج التجارب التي نجريها في عالمنا عند إجرائها في المختبر الفضائي.
يذكر أن البرنامج سيعرض أيضاً كيف تفيد علوم الفضاء الناس على الأرض، مثل النظم الروبوتية المستخدمة في محطة الفضاء الدولية، التي شكلت مصدر إلهام لروبوتات الجراحة العصبية التي تزيل أورام المخ، وسوف يشارك رواد فضاء ومراقبو الرحلة وباحثون في محطة الفضاء الدولية ووحدة مراقبة البعثة التابعة لوكالة ناسا على الهواء مباشرة خلال البرنامج لمدة ساعتين.

انفوجرافيك :من الذي يستخدم مواقع التواصل الاجتماعي ؟

انفوجرافيك: من اكثر استخداما للمواقع الاجتماعية الرجال ام النساء؟

انفوجرافيك: كيف تؤثر إشارات الشبكات الاجتماعية علي ترتيب المواقع علي محركات البحث؟